Rozwój prac na trzech nowych przystankach metra oraz stacji obsługowo-postojowej na zachodnim etapie drugiej linii metra nie jest hamowany przez zimową aurę. Obecnie obie tarcze, odpowiedzialne za wykonywanie tuneli, są w pełni aktywne. Teren budowy stacji pozwala już dostrzec struktury schodów, które będą służyć pasażerom. Z kolei na stacji techniczno-postojowej można zaobserwować wieżę, z której będzie kontrolowany ruch pociągów.
Przerwa w działaniu, jaka miała miejsce w grudniu na budowie stacji Chrzanów, została błyskawicznie usunięta i nie wpłynęła na harmonogram prac. Bez ustanku działają tarcze TBM Anna i Krystyna, tworząc tunele prowadzące do nowej stacji Lazurowa.
Następna stacja pod nazwą Chrzanów jest ciągle w trakcie budowy. Tarcza Anna, przemieszczając się z Karolina do Lazurowa, ukończyła już ponad połowę swojej drogi i zamontowała ponad 1,1 tysiąca tzw. tubingów – okrężnych struktur tworzących obudowę tunelu. Aktualnie tarcza znajduje się około 700 metrów za budowaną stacją Chrzanów, a łącznie wydrążyła ok. 1800 metrów tunelu. Druga tarcza – Krystyna, nie odstaje od Anny i ułożyła ponad 750 tubingów, pokonując łącznie dystans 1200 metrów.
Na stacji Chrzanów trwają prace betoniarskie nad ścianami wyjść ze stacji oraz słupami na podziemnych poziomach. Widać również strukturę schodów, które będą umożliwiały wyjście z mezzaninu na zewnątrz stacji.
Budowa przystanku Lazurowa obejmowała już finalizację konstrukcji ścian szczelinowych oraz płyty dennej. Pod ziemią powstają kolumny konstrukcyjne nowego przystanku. Większość konstrukcji stacji Karolin jest już gotowa, a prace nad jej częścią znajdującą się pod pasem drogowym ulicy Połczyńskiej oraz w komorze rozjazdów są w trakcie realizacji.
Zaawansowane prace trwają także na STP Karolin, gdzie pociągi metra będą serwisowane, a także będą tam znajdować się budynki administracyjne. Zakończono remont segmentu linii wysokiego napięcia, który stwarzał kolizję, dzięki czemu możliwe jest postawienie struktur kolejnych budynków.
W niektórych budynkach trwają już prace malarskie, podczas gdy w innych prowadzone są roboty glazurnicze. W przyszłej elektrowozowni powstają kanały serwisowe, które będą obsługiwane przez pociągi, umożliwiając personelowi przegląd. Widoczna jest już konstrukcja nastawni, czyli wieży, z której kieruje się ruchem pociągów na STP. Z jej górnych poziomów można obserwować teren budowy, w tym tunel, którym pociągi będą wjeżdżać ze stacji techniczno-postojowej na linię M2. Do tej pory na terenie stacji techniczno-postojowej ułożono 30% rozjazdów i 12% torów.
Budowa odcinka 3+STP Karolin z dofinansowaniem ma prawie 4 km długości, a znajdują się na nim trzy stacje pasażerskie (Karolin, Chrzanów, Lazurowa), STP Karolin i dwie wentylatornie szlakowe. Nowy odcinek ma być gotowy w 2026 roku.
Metro Warszawskie uzyskało ponad miliard złotych z UE na zakończenie budowy drugiej linii metra. Całkowity koszt projektu, obejmujący budowę ostatniego odcinka linii M2 oraz zakup taboru, wynosi ponad 3 mld zł.